2009年5月6日星期三

智慧是什麼﹖

今天我去釣魚,又係食白果,還因為鈎了石,我的百多元的魚杆因為我大力扯,最後在手柄位置斷成兩截,真是賠了婦人又折兵。

沒有魚上釣,花了我時間,又花了我精神,但我沒有唔開心,因為我去釣魚的目的就是思想人生。

我在思想一個問題,魚和大海都是自創世以來便有的東西,但為什麼我卻釣不到呢﹖

我那麼聰明,又讀了許多書,還信了耶穌,為什麼今天還是那麼平平凡凡呢﹖

我用了炭杆,又有魚較,比起古代人的樹枝或者竹杆,在器材上是先進了不少吧,為什麼還釣不上魚呢﹖

還有我選的地點是西貢,我去的地方水清沙幼,但還是釣不到魚。

我曾經買書來看,大大話話看了三四本魚書,又買了一套中央電視台的釣魚vcd十二隻,我全都看完了,但卻還是沒有釣到大魚。

我在想為什麼我做了這麼多功課,有上好的器材,又選了好的地點,但卻還是沒有魚呢﹖

人生其實是不是也一樣呢﹖

我去到碼頭看其它人,他們用假餌去釣,但也是食白果,也是沒有一個人有魚獲。

今天我們人人都讀書,人人都以為讀完書會搵到食,但事實呢﹖

讀完書是否搵到食我就唔知,但讀完書便一身債就是肯定的!

香港的教育,盡管找來老師,美麗的校舍,用最新的電子教材,又有冷氣,又有電腦,又有補習,但結果可能係死路一條﹖

........................................

上星期我和嫲嫲去掘蜆,我們掘了許久,才掘到十多隻蜆,還是非常細小的。

我沒有心機掘,於是走去八掛另一位掘蜆人。這位嬸嬸拿著一個金屬飯殼在挖,我問她為什麼不用我們的粑,她說那個工具不好用。我心諗:妳識唔識呀! 呢d係掘蜆專用的喎,人人都係用呢d呀!

我看著她掘,她逢落手的位置都有蜆,彈無虛發,掘的蜆仲要比我們掘的大一倍。她不斷地掘,又不斷地在移動,我發覺她並不是亂來,正正相反,她是超級專家。

我問她點解妳掘到咁多﹖點知道地下有呀﹖

她沒有回答我。我又再問,妳可唔可以教下我呀﹖

她才回答說:有"眼",然後她用手指指水面。我望望下,真係唔知佢講乜。

全部都係水同沙,我睇唔到有什麼分別。

但我肯定的是她不是亂來,不是撞,而是有智慧。

其實我用的掘蜆工具,雖然人人都用,但卻其實並不好。

工具還不是最重要,最重要的是她的分析力,她可以用眼和腦看到那裏有蜆。

但她不教我,又或我學唔到,或者她教得唔好。

呢個世界如果你俾錢就教識你生存的秘訣,咁人人都會發達啦。

返學,或者讀書係唔係有用﹖世界不斷在變,書卻永遠是舊的資料。

我覺得"返學"呢個系統好值得再諗諗,其實有左互聯網後,自己已經可以接觸到好多人,亦到可以在網上找到許多知識,"返學"仲有必要嗎﹖

點解我釣唔到魚﹖

因為我唔夠智慧,因為我學的和現實環境不同,

坊間的書籍(或者學校教的東西) 只是將最基本的東西講你知,而那些秘技或真正的智慧,其實書本並沒有告訴你,又或"講你都唔明"。

那些一起釣魚的人雖然好多,但其實都係好水皮的人,唔係有智慧的人。

不要以為人人都在做的東西,自己就一定要做,這是大錯特錯。

我點解會撞到那位嬸嬸,其實係一種緣份,亦因為我夠八掛。

智慧係要自己去尋求的,書未必可以教到你,也未必有人可以教到你,就算別人告訴了你,你也要用自己的努力去體會,否則不會明白。

我可以講出射球的理論,但要做到卻一定要你付出努力,否則心是無用。

用老子的說法就是:"道可道,非常道。" 如果講得到你知,咁呢d就唔係真正的"道"。

世界在變,但能夠使人能夠面對這些改變的智慧,卻不是隨手可得。

7 則留言:

匿名 說...

施SIR你好我係以前基全小學既學生個陣你帶左一年我地籃球隊架唔知你仲記唔記得呢:-D

C sir Blog 說...

你記得基全,但係人名真係未必記得,相片我就實記得!你俾張相我睇下啦! 你點搵到我個blog o架﹖

C sir Blog 說...

基全的同學,你係邊個﹖我放左張相,你係唔係到﹖
http://lh5.ggpht.com/_UIxbD59_7aw/SgGgsfla_uI/AAAAAAAAlNM/siZ6pqxNn5Q/s912/%E5%9F%BA%E5%85%A8.JPG

匿名 說...

係度呀係度呀我係右下角個個呀:-D我之前上YAHOO SERCH籃球啲野就見到你個BLOG喇其實猶豫左好耐先留言俾你因為我驚你唔記得左我地HAHA

C sir Blog 說...

哈哈! 原來係妳,四眼妹! 宜家點呀﹖讀緊中四定中五呀﹖仲係咪咁細粒呀﹖呢到唔方便傾偈,有什麼 email 番我啦。reboundministry@gmail.com

匿名 說...

精采!
想多陣

garlic

cyk 說...

智慧是什麼

智─所知如日一般明朗透徹

慧─所有訊息皆能入於心

智慧─是一種萬事萬物皆能了然於胸,並且融會貫通的能力。