2009年5月7日星期四

什麼是智慧 (二)

點樣先可以得到智慧﹖

智慧係乜﹖

我覺得呢個問題真係好重要。

係唔係賺到好多錢就係有智慧的人呢﹖

係唔係做消防員,捨己救人就係有智慧呢﹖

係唔係做老師,培育下一代就係有智慧呢﹖

係唔係所有最新的書本雜誌都讀了,就是有智慧呢﹖

其實智慧並唔係講緊邊一種行業,亦唔係結果,亦唔係博士或者碩士,而係在周遭事物中的一種分析力,能夠在亂世中,在無數"擬似專家"中分辨到什麼是對或錯,使人能夠找到一條正確的路去行。

我記得多年前有一位朋友咁講:"董建華政府叫你做乜你就相反去做,咁你就會成功。" 佢都有智慧呀! 不過我當時唔知。

在康樂體育中有一個叫身心康盛的理論,英文是WELLNESS,我覺得有些智慧。

意思是人要從六至十個方面去評估自己,惟有各方面中平衡得分,這才叫身心康盛。能夠平衡地去睇自己現時的狀態,其實就會發現自己未必咁差,又或者未必咁好!

有時候我都會自卑,因為看自己沒有看自己合乎中度。

但現時我唔會,因為我嘗試平衡地睇自己,學識鼓勵自己。

最近一位朋友自己跑跑下斷左筋腱,他其它方面他可能好過我,但身體卻沒有我好。其實人人都有自己好的一方面,只是有時候自己選擇唔去睇。

多年前一位朋友咁講:

"後生仔唔駛計較現時的收入,只要你不斷努力,建立自己的專業,到你四十歲的時候就會有人俾錢你駛。"

我現在快四十歲了,我一直都記得呢句話,所以我努力教波,研究訓練的方法,亦有一些人願意捐錢俾我支持我的事工,我覺得佢講的說話是有道理的。

我教左咁多年波,亦開始發覺到一些智慧。

"其實什麼都不難學,最重要的是一份堅持。"

一個窮苦家庭出生的小朋友,他所得的不多,但卻能夠珍惜,並且堅持。窮孩子的成就往往大於有錢的小朋友,因為有錢的孩子多選擇,容易捨難取易。

我在初初教籃球的時候,誤聽人言,以為要多樣化,天天新款,小朋友才會有學習興趣,但現在我更著重培育小朋友的態度,希望他們能夠明白和適應重覆的訓練,並且遂漸將訓練模式化,這樣做減少了許多講解練習的無謂時間,增加了孩子的訓練時間,而重復的訓練亦使孩子可以看見自己的進步。(但要做到這一點不容易!)

過去我以為基督徒就是好,但許多基督徒他們都是得個"講"字,又或者只會為你祈禱。有許多商業公司打著"基督教"的名號,但實際上做的服務差到極,包括一些書局。

有些人以為有愛心的人便是好人,但要留意的是許多有愛心的人都是蠢材。

人要生存,要靠分析能力,香港教育強調的不是分析,而是背誦。但香港人個個送子女去做填鴨,不聞不問。

但願我們能夠有更多人分享智慧,而不是人人急於追最新的手提電話型號、衣著潮流,又或者單單相信報章上那些虛偽高官要員的呼籲。

最後不可不提的是:敬畏耶和華是智慧的開端,聖經中的說話是有真智慧的,但不是人人睇得明。而我呢篇短文,有幾多吹水同係唔係廢話,大家都自己諗諗。

p.s. 身心康盛的八個向度:

1. Social Wellness 社交 - 有朋友
2. Occupational Wellness 工作 - 有份好的工作
3. Spiritual Wellness 精神 - 例如有信仰,有使命
4. Physical Wellness 身體 - 健康
5. Intellectual Wellness 智識 - 識字讀書
6. Emotional Wellness 情緒 - 脾氣好,心情可以開朗
7. Financial Wellness 財政 - 有錢生活
8. Mental Wellness 心理 - 精神健康

沒有留言: