2009年9月16日星期三

我的朋友、老師 、徒弟- 古靈精怪B



我和女兒一起的時候最 enjoy 的說話是:"你知唔知阿爸細個時候無冷氣呀! 那時候沒有什麼玩具,你知唔知你好幸福﹖"

我告訴女兒當年爺爺在客廳中安了冷氣機,我們也不是經常開,而是要等到天氣好熱才開,那時候全家人就在客廳的地上鋪上地墊,然後全家人排排瞓,我和哥姊要睡在枱底下,因為全屋有成七個人。

女兒不知道是否聽得明我講的,但我卻因為自己少年時"窮"過,(其實未算真係窮),所以自己因而"沾沾自喜"。

作為一個大人,我們經常會和朋友對話,但內容卻是截然不同的,因為我們很少會"出賣"困難。我們只會show 給別人看我們"美好的一面",例如新的手提電話、衣服、鞋、車、還有樓宇的毫華。

但和女兒一起,我最"enjoy"的卻是告訴她我在困難時的經歷,因為這些經歷可以使她學習和成長。

由於我一貫沒有什麼購物欲,(除了買書),所以我女兒和我從來沒有去商場 shopping 的習慣,我們每周只會到超巿買餸。最近我們更棄"超巿"而轉去有免費膠袋的"佳寶" 買東西,因為那裏的物品較平。最"抵"是豬肺只賣$3.-

以前有什麼威水,打過甲一,什麼成績都已經變得沒有意義,我最希望的是告訴女兒自己有多"刻苦"。所以我亦少有買什麼"名貴"玩具給女兒。我買的玩具之中最貴的是2公升裝的 bubble 水,因為女兒喜歡吹波波。

除此以外,我和女兒最喜歡的遊戲便是玩自己的身體。

當我在家中做掌上壓時,她必然會爬在我的背上,我便照做,所以我的掌上壓是 body weight + 30磅。當我和她上街時,她會說:"你追我啦!" ,然後我便會扮追她追唔到。最慘的是她攰的時候,我又要背起30磅重的女兒"騎膊馬"。

除此以外,我經常在床上和女兒玩"嚌","荷"她的癢,她便會求饒:"放過我",但之後又會做一些事情故意觸怒我,迫我同她"玩"。

有一次我剪了個 "陸軍裝",女兒回家見到後便大喊,說爸爸的頭髮很難睇。我轉了一副眼鏡她又會說:"唔好睇",並爬上來要搶我的眼鏡換回舊的。我穿涼鞋,她也要穿涼鞋,我穿波鞋她又要穿波鞋,因為要"襯"我!


今天我幫女兒扎辮,雖然技術唔係太好,但我卻非常享受幫女兒梳理頭髮的感覺。同時間我又學識一些小事。

突然間我想我和女兒像那些紀錄片中的猴子們:在互相修毛。其實人也只是一種動物,開心快樂可以好簡單。




有時候我也會拿起爺爺買的英文字典書給她讀,但她讀了十次,卻仍然搞錯 Kitchen 同 Kite 的發音。我也無所謂,因為我最憎被人迫我讀書。但嫲嫲就會話:"成日掛住玩,又唔讀書。" (唔怪得咁多人有學習恐懼厭惡症。)

有次她見到我放在柜頂那盒"大富翁 Monopoly" 想叫我同佢玩,我就問她:一加二等於幾多﹖ 她答:"四"。然後我就話:"唔識計數你就唔識玩啦,因為大富翁要計數o架!"

後來她又再問我,我又問她一加二等於幾多,她竟然答對! 然後我就再問,3加4等於幾多﹖最後佢又答錯番。其實我只是想拒絕她。

同女兒一齊做運動就要鬥力,想拒絕她又要鬥智。真係要鬥智鬥力。

有一次女兒激嬲我,我唔講故仔佢聽,佢就喊,她說:"sorry!" ,然後我就話妳下次乖先再講,她竟然說:"不可計算人的惡喎!" 我嚇左一跳,因為我可沒有想像她竟然懂得這金句,還要"正確"運用! (可能主日學老師教過。)

當我在家中和太太進行 serious discussion 時,聲音稍大,女兒就會同我講:"爸爸唔可以罵媽媽喎!" 我就要同女兒半道歉咁講:"爸爸唔係罵人,只係講野大聲d嗟。" 我諗起長毛的名句:"我講野大聲唔等於無禮貌。" 但我之後就非常留意自己的說話聲線。

大家可能以為我沒有電視遊戲機,你們錯了,我已經用二手價買入了朋友的一部 WII ,也同女兒玩過,但 BOTH 我和女兒都對這些"按制遊戲" 不大感到興趣,買來後都玩唔到十次。女兒在大部份的時間情願和人玩都唔想對著電視機。

當我看見其它家長好緊張子女的學業,好著重他們要讀書寫字,我就會咁諗:"祝你好運"。我則繼續我的"離群教育",鼓勵女兒探索自己人生,解決她自己的問題。

當女兒有一些事情做唔到的時候,我唔係第一時間去幫佢,而係講:"妳自己諗辦法啦。"

後來有一次我叫佢去客廳拿張bb枱同bb椅入房,佢竟然識得將兩張椅子放在枱上然後一次過拿入來。我問佢邊過教妳呀﹖佢答我:"我自己諗辦法o既!"

我女兒仲有一個月才足三歲。

最後送一條"女兒穿襪"片俾大家,睇完有"獎"!

2 則留言:

匿名 說...

louis真係好得意
我好認同你教女既方法
我覺得將來都要用你既方法去教小朋友

duncan

匿名 說...

真係好開心, c-sir已經完全走出黑暗, 無再係網頁度充滿黑色情緒. 而家我都努力中, 希望有天能夠係餘生於籃球生涯中無憾.

car