2009年10月27日星期二

理想與吃苦

最近的施政報告給我的最大啟示是:

香港的年青人要靠自己。

若要用負面的說話去講就是香港政府沒有關心過年青人,他們是現在社會中最被受忽略的一群人。

但若你回想我們的上一代,那時候也沒有政府幫忙,但他們還是成功了。

原因是我們的上一代沒有什麼可埋怨,能留下繼續生活,再苦也不怕。

上一代沒有什麼成功藍圖,他們要靠自己去摸索,

現代香港社會其實也沒有什麼成功藍圖,有的只是給那一小撮天資聰明的人的,

而不是給那些讀書中下層的人。

所以錯誤的是我們以為跟隨這個藍圖便可以成功,或起碼有一口飯吃。

年青人最多講的一句話是:"阿媽! 我知啦。要讀書o麻!"

他們被教導,誤以為做一個讀書機器就可以換來前景,

但在政府沒有真正關心基層,教育局無事搵事做以免被撒局的情況下,香港的教育已不能夠保證你什麼前景。

你拿到學位或副學士,其實也沒有什麼大不了,因為做老闆的都明白:香港學生唔掂,張沙紙好多"水份",請人不如請那些要養妻活兒的中年漢,或在國內來港的"專材"。

青少年在迷茫中,最多想到的只是第一步 -- 搵快錢。

許多人會教你搵踏腳石,第一份工乜都唔緊要,最緊要搵到工,

結果這些年青人全都做了 sales ,學到的是搵錢要不擇手段,其它什麼都學不到。

在工作壓力下,這些年青人第二件事想到的就是平衡工作壓力,

他們放工後最想的是和朋友去玩,溝女溝仔,美名為叉電,

結果自己就好像墮入一個連鎖反應中,一沉不起。

沒有多少年青人還有理想,

原因是阿媽唔俾有理想。

如果你想做運動員,任誰都可以告訴你運動員的"短命",然後問你"值得嗎﹖"

如果你想做作家,朋友就會話你知香港沒有多少作家,大部份人都上網看免費文章,作家不能糊口。

如果你想做個跟車送貨,別人就會說你無出色。

結果你能做的只有醫生、律師、工程師、建築師、會計師,

但奈何自己並不是 Top tier ,天份不高,無論如何努力,會考只能拿幾個c ,

結果最後你因為要生存,所以無奈要做 sales ,

結果最後想轉行都無可能。

中國的博客韓寒只有廿多歲,選擇不上大學,結果靠自己努力,現在已而成為暢銷小說作家。

其實最大問題不是理想有多困難,最大問題是我們常常要和人比較,常常要選擇捷徑,常常認為比別人快就是好。

最可悲的事實是捷徑只能通向死路。

我們的年青人,我相信只告訴你要有理想是沒用的,

因為要實現理想就要吃苦,要動腦筋。

要吃多久苦並沒有人知道,端看你的理想有多遠大,

但我相信只要你能吃足夠的苦,沒有理想是不能達成的。

我有一位年青朋友以前想當記者,作家,DJ ,以前他會寫網誌,但現在他已轉行賣生果,

或許他希望到賺夠了錢才當作家吧。

但現在他連網誌都沒有空寫了,

大家都會想像得到,對這位年青人的理想其實已經完結。

這或許叫:"面對現實"。

我們香港大多這種現實青年了,所以香港這地方沒有希望。

p.s. 此網誌是為紀念我的年青朋友treeman 而寫

6 則留言:

Lok Chung 說...

hey Henry can you encourage your kids to participate in this competition?

http://flysportswear.blogspot.com this is an essay competition.

thanks!

kat 說...

C sir,

香港仍然有年輕人願意相信夢想,並且實現出來。從互聯網得知,有一個香港年輕人現正騎單車,從香港出發到意大利,目的是為UNICEF(聯合國兒童基金)籌錢。他已完成四分之三的旅程,現身在俄羅斯。 我相信他的旅程可以激勵很多年輕人。

他的旅程:
http://hk.myblog.yahoo.com/AllRoadsLeadYou-Rome/

關於計劃:
http://hk.myblog.yahoo.com/AllRoadsLeadYou-Rome/article?mid=2

Eric 說...

好多年青人, 係有理想!!但佢地個理想係乜??溝女??搵錢??買名牌??唔係想講到佢地咁, 而係事實!!!
我明白總有例外的, 就好似樓上阿kat講到有個年輕人現正騎單車,從香港出發到意大利!!香港有幾多個佢??又有幾多覺得咁做係啱?!就算佢地覺得啱,家人一野同佢講,佢傻ga,唔使搵錢呀....咁樣,已經令到好多年青人乜理想都只會收埋係個心到!!

匿名 說...

夢想要努力才可以實現!

匿名 說...

其實你地咁講對青年係好唔公平,你地識得曬全港青年?講真,你連自己係點都唔會清楚得去邊,何況其他人
我覺得現家青年人達唔成自己的理想,其實未必全部都係自己的問題,係,我好反感你地成日都將青年問題全部推俾我地,其實香港有冇一個好的環境俾我地發展所長?好的環境唔係指外在,是人文精神上的。真正的成功固然要靠自己的能力,但係,環境的配合都係好重要,缺一不可。所謂時勢造英雄,特別係係香港
本人都算係一個青年,大學未畢業,理想,我有,苦,我自問會吃,但注定唔會成功,呢點我係肯定的,因為我唔識,都唔會配合環境!(個人覺得今時香港的環境係好能卦街,係,冇睇錯,真係好能想講粗口)
樓上的提到夢想要努力才可以實現,建議閣下可以去參與一下香港的某某體育總會,又或者紀律部隊,親身體會一下呢個道理係咪適合香港的社會=)
題外話,香港經已係我地偉大的祖國英明領導下跌左落朝代興衰中中衰的局面,只得一班小數人的抗爭,佢地的爭戰注定會失敗,因為佢地冇環境的配合(不過本人對佢地就十分欣賞)
生於今時今日的香港係幾可惜的,或者可幸的係可以睇著佢點慢慢走下坡,期盼香港盡快跌到落谷底,可以俾我見識下香港人可以點由谷底反彈
最後,我想講香港年青人唔係全部都冇理想!唔肯吃苦的!

C sir Blog 說...

"你地識得曬全港青年?"

係咪要識得曬全港青年先可以俾意見﹖

我唔代表你,我只代表我自己。

你的感受亦都絕對無錯,我認同香港的環境真係唔係好好,但係呢個並唔係單一問題,全世界都有呢種傾向。

但係我並唔想認同你"自暴自棄",又或"無望"的感受,原因係我相信只要能吃苦,你必然能夠比人好。原因是香港太多"自暴自棄"的年青人。

只要你選擇繼續努力,堅持到最後一刻,你就總會比起其它"自暴自棄"的年青人多一個機會。

埋怨,投訴,反映意見都係好,但自己一定要努力,為自己的理想尋找機會。

p.s 以前我都幫過一些年青人,俾錢他們做助教,目的唔係幫我搵多d錢,而係希望佢地成長後可以自力更生,但到最後佢都放棄左。今天我仍然好希望幫年青人,我亦相信有好多人會想幫,但係要搵到一個有決心,值得幫的年青人並唔容易。