2008年11月2日星期日

要孩子讀書,還是要快樂﹖ 幼稚園面試記二


今天 講第二間幼稚園。

呢間幼稚園標榜的是活動教學,職員說三歲前唔會教佢寫字,透過活動去讓孩子增加學習興趣。

同之前間學校無大分別,一入去就有人歡迎,不過今次係阿伯,之前的全部清一色是女老師或工作人員,阿伯應該唔係老師,但佢都好熱誠同有禮。

我地又係入到去一個大廳,呢到有兒童遊樂場的滑梯,又有音樂閣,又有空地,裏面的佈置完全通過左我的"三歲小朋友安全標準"測試,所有牆壁都沒有一些危險品,可以讓小朋友拿到的東西都是預左的,是玩具,冇危險性,而且其它儲物的地方完全是用不透明有鎖櫃門,小朋友除非識爆破,否則拿唔到的。就算有層架,放的都是紙造的兒童創作,絕無危險品。

不能不讚一讚的是這間學校的壁佈板好"兒童",因為他們的佈置全是用兒童的手工藝做,除了一些標題是老師做的外,其它的有可能全是兒童創作。還有就是他們的壁佈板不用底紙的,只是將兒童創作釘上去,使我覺既環保,又能夠真正展現孩子的創作。

在我們等候的時間,大家好自由地玩,每隔15分鐘就有一位老師嗌小朋友的名。然後大家集合在一起排隊,再由老師帶去另一個地方。

等左約半粒鐘左右,便輪到我們,嫲嫲好緊張咁不停教阿女當老師叫名時就要嗌"到"同舉起手,但係結果阿女都係唔識,因為老師一嗌名,阿媽就仲快過阿女嗌"到"!

集齊十人之後我地就一齊行去另一邊,那兒放了一個電視機,前面有十張小朋友椅子,放了一套由學校小朋友做的話劇,內容應該係聖經故仔,我仲同嫲嫲,如果讀呢d學校,第日妳可能要幫阿女做戲服,扮牧羊人,魚又或者係樹。

我地睇左五分鐘就被帶入去另一間遊戲室,今次係打人釘人,每一個小朋友都有一個穿 T shirt 同牛仔褲的姐姐拿住一塊板同枝筆。約五個小朋友同埋家長在房間內玩。

我個女去左玩"沙畫",要介紹下呢舊係乜先,佢係一個燈箱,上面有沙,仲有貝殼,好鬼死靚的那種,有一個貝殼有我隻手咁大,其它的都有4寸咁大,可以用來"不"沙。呢舊野真係唔講得少,因為佢要拉電,有3尺x3尺咁大,我好肯定係自己做的,因為那些邊用膠紙包住。最難得係呢間學校唔怕學生將d沙亂潑。

阿女初時望下望下,因為唔知點玩,我就袖手旁觀,但係隔離兩位家長就好熱切咁教自己的子女點玩,同佢地一齊玩。阿女見到佢地用手指劃圓圈,佢又跟住,有家長用貝殼"不"沙,佢又跟住,我地全程都冇幫過阿女。負責釘我個女的人就話:"你個女識觀察喎,睇完就跟住做。" 那位姐姐之後再走埋去我個女隔離,我阿女是站在我們對面的,然後問她,邊過係媽媽呀﹖佢就指一指我阿媽,又問邊個係爸爸,佢又指一指我,最後問邊個係嫲嫲,佢又指一指。

其實呢一題係考父母同子女關係的,可能有好多仔女連老豆都唔認得,因為無時間培佢玩嘛! 淨係識得工人一個!

跟住那位姐姐嘗試帶阿女去第二到玩,阿女又肯跟喎! 阿女跟左佢過去三十秒,玩玩下又走番來"沙畫"呢邊,可能因為我地都企哂係一邊,無跟埋阿女去。唔知咁樣會唔會代表"唔關心"個女呢﹖

最後姐姐拿左一張貼紙出黎,叫阿女揀,阿女初時揀左個已經被人"滅"左的貼紙空位,後來先揀左一個"拿住花的老鼠",姐姐跟住問阿女貼紙上面係乜,阿女望一望姐姐好似講:"咁簡單都唔識﹖"然後答:" 花花" ............ (我諗佢唔識老鼠,因為屋企冇!,屋企只有米奇老鼠!)

跟住我地就被領去音樂室,又係十個小朋友一齊,小朋友坐前排,家長坐後排。今次好明顯無人釘人,一位姐姐放音樂同大家唱歌,然後介紹一位年紀約五十多的婆婆入黎,佢係校長。校長有料到,因為佢扮聲咁同小朋友玩,帶大家唱了首歌,當中叫朋友聽指令,例如拍手,舉手等。不過今次就唔覺有MARK 分。

我估今次係想睇下小朋友在許多人一齊的時候的集體服從性,從而發現一些不合群的小朋友。但係我地的小朋友似乎都好聽話,除左我個女。我個女做左d好特別的事,就係人人坐係到,佢企左起身,不過都只不過係站在自己張椅前面,其它人都坐係到的。

不過唔到十秒,嫲嫲好快就"拉"番佢埋位。可惜! 我真係想睇下阿女的音樂天份麻! 如果走出去跳舞就正啦!

最後校長遂一點名,叫小朋友去枱前面,她只問了阿女一個問題:"同校長講BYE BYE 啦" 阿女就細細聲講:"校長BYE BYE!"

她的答案簡直係完美。

接著我們便離開了,可惜的是我們沒有收到任何禮物,除了一份該學校的"視學報告書"。

離開時我已經決定左,如果有得揀,阿女要讀呢間學校。

--------------------------------------------------

在面試的過程中我問過其它職員,他們說這所學校今年有400人報名,最多可以收120人,大約係四揀一。我問他們如何決定小朋友是否入讀,她回避了我的問題,但她都答了小小,她說會按學生的不同情度而決定,因為有些發育較早,有些較遲。但我問她那個標準是什麼的時候,她只說是由校長決定,我問校長點決定,她說校長會見哂所有學生,不單是本校,其它三間分校的學生都是她親自面試的。我聽了之後都有些震驚,因為咁樣係好大的工作量,要見千幾人! 相比較另一間學校的校長,佢真係"好做好多"。當然我唔知佢有沒有講大話,但我信佢,因為我親眼看見校長在小朋友面前左"做台戲",帶班小朋友唱唱歌,我覺得一天要做咁多次,真係係好辛苦的。

除此以外,呢間學校的管理水平絕對係高,因為那些職員的禮貌,室內設計水平,活動設計,面試方式都反映了極高的專業和管理水平。我覺得那位校長絕對是有心人。但她能否帶領所有同工老師一同分享她的理想,相信便是最大的挑戰,因為管理要做得好,也會做死人的,兩者能否平衡,我暫時無法評價。

最後想講,讀呢間幼稚園畢業,孩子便較難適應一般以學業功課為重的小學,所以將來升學的選擇必然少了。我相信若給孩子揀了這一種學校,你便是要給孩子快樂,多於其它一切。當然,這也代表你為孩子選了一條不易走的"窄"路。

2 則留言:

匿名 說...

我以前都帶過我侄子去面試,如到去間房,10分鐘左右就走出來,見個個細路都係如此,我真係好懷疑D學校選新生的標準,10分鐘??你可以見到我細路什麽??當然之後是我侄子落選,但我見個個細路都係入去10分鐘,那我侄子就即係無分別,我都唔知D學校點樣選學生的!!!??
SC

匿名 說...

I can sure to tell you, cause I had work with international school(pupil age from 3~12). The last school you go, is excellent school for you daughter cause playing is most efficient learning method.

And most student if starting at the stage like that, their IQ can be reach around 110 and kept it before 10 ages.

Anyway, detail can be talk by phone.

By car