2008年10月13日星期一

朋友

昨天和朋友去燒烤,本來諗住和他分享x種對我的欺凌,但係發覺他仲唔開心過我。

原因是他是做生意的,現在金融風暴,美國的訂單已經蒸發左,本來會有的收入,亦因此而被拖,銀行收緊信貸,我看見他的樣子,比我仲要愁。

其實世界有許多人面對著很大的危機,我的朋友有一家四口,連埋印傭,屋租等等,單單自己的一家便要負擔每個月約五萬元的現金支出,還要計那些工廠工人的薪金,大家數數手指都知有幾大壓力。

我老婆仲好誠懇咁講:"呢個衰退期可能會延續三至五年。"

我即時"啤"一"啤"我老婆,叫佢諗下先講。

因為唔好講三年,就算一年都要吃不消,現在銀行自己都要自保,拆借並唔係咁容易,所以真係好擔心我朋友。

我沒有能力幫什麼忙,所以只能盡人事同朋友講,我都有小小積蓄,準備用來同x種打官司,但係如果你有需要,先借你啦。

我看見朋友的處境,看見他的兩個小朋友,我真係好擔心。

因為朋友未試過咁樣,直頭係無乜野講過。

希望今次風暴快d過去。

朋友我支持你的! 無論什麼事,總會雨過天清的。

4 則留言:

匿名 說...

Happy to see you become normal C-Sir. Thanks God!

Anyway, all the things should be passover and fighting will keep on-air, but don't think it is easy way to go.

If wanna to share happy or anything, don't forget me.

By Car

C sir Blog 說...

car,

tks for your love and care. actually I have no more energy to struggle with the HKBA now. I would more like to play with bb girl, go fishing and at least take some fresh air now. Thanks a lot of for all the support you extended to me. By the way, with regard to the friendly match, I am afraid have to delay to a later date.

匿名 說...

c sir,

Glad to see that you feel not so much pressure

sc

匿名 說...

but don't forget our bb meet, it is the chance to relax yourself by sports!!!Everymon-night ar!

By Car